Toegevoegd op: 29 december 2020, door: Jeroen Berben
Beste leden van BC den Ossaert,
Zoals jullie waarschijnlijk al gehoord of gelezen hebben, is bekend gemaakt dat als onderdeel van de verregaande maatregelen in de strijd tegen Covid-19 het besluit is genomen om binnensportlocaties te sluiten vanaf maandagavond 14 december 2020 om 24:00 uur.
Hiermee is zowel voor de junioren als voor de senioren abrupt een eind gekomen aan het toch al “gehavende” badmintonjaar 2020.
Zowel de jeugdtraining op vrijdagmiddag als de speelavond voor senioren op woensdag vervallen vanaf deze week. Zoals het er nu voorstaat zal het badmintonseizoen in ieder geval stilliggen tot 19 januari 2021. Dit houdt ook onvermijdelijk in dat de voorronden enkelspel (senioren) voor de clubkampioenschappen tot nader order worden uitgesteld. Uiteraard zullen wij jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen omtrent de hervatting van de speelavonden / middagen.
Ondanks alle verboden, beperkingen en negatieve berichten hopen we dat jullie Kerst 2020 en Oud en Nieuw in kleine kring toch tot een onvergetelijk feest mogen maken. Laten we ons de komende tijd “goed gedragen” zodat we straks in 2021 weer ouderwets kunnen knallen.
Namens het voltallige bestuur van BC den Ossaert
Prettige Kerstdagen en een heel gezond en sportief 2021
Toegevoegd op: 20 oktober 2020, door: Björn de Mul
Beste leden,
We hebben dinsdag nav de persconferentie van afgelopen dinsdag besloten om de speelavonden stop te zetten, dat ging allemaal weer in sneltreinvaart en was op dat moment de juiste beslissing in onze ogen gezien alle onduidelijkheden.
Echter weten we ook dat we hiermee veel mensen teleurstellen / benadelen, er valt immers weer een ontspanningsmoment weg. Daar wilden we eigenlijk iets aan doen en daarnaast kwam er een verzoek vanuit de leden om een aangepaste vorm uit te denken.
Donderdag kwam Badminton Nederland met hun protocol. Vanaf dat moment was er een mogelijkheid om ook werkelijk iets op te zetten wat volgens corona richtlijnen werkt.
Het is heel anders dan dat je gewend bent op de speelavonden, maar op deze manier werken we volgens de richtlijnen van de RIVM, overheid en Badminton Nederland. Die regels moeten we handhaven voor ieders gezondheid en om boetes te voorkomen.
We hebben het volgende bedacht, lees dit aub goed door en besef dat dit een intensieve vorm zal zijn voor de organisatie, qua voorbereiding elke woensdag, maar we doen dit met alle plezier.
o De speelavond zal verdeeld worden in 2 tijdsblokken.
o Tijdsblok 1: 20:00 - 21:25 uur
(mogelijkheid voor 14 leden. 1 baan is voor training aan nieuwe leden, 2 nieuwe leden + 1 trainer)
o Tijdsblok 2: 21:35 - 23:00 uur
(mogelijkheid voor 16 leden)
o Tijdens beide speelblokken worden vrijspelen in de vorm van het enkelspel aangeboden. De 1,5 meter richtlijn kan niet gewaarborgd worden in dubbel verband en daarom is beperkt 2 spelers op een veld toe te staan. Dit is ook in lijn met het advies vanuit de badmintonbond.
o Het maximum aantal aanwezige spelers wordt gesteld op 16 (inclusief nieuwe leden, exclusief 1 trainer voor nieuwe leden)
▪ De leden hanteren een vaste looproute. Binnenkomst via de kantinedeur. Verlaten van de zaal via de tennisdeur / zijdeur. Deze looproute zal worden aangegeven.
▪ Leden vullen bij binnenkomst een aanwezigheidslijst / gezondheidscheck in. Deze controle is de standaard algemene controle die op veel plekken gebruikt wordt.
▪ De enkelpotjes zullen 10 minuten duren. Door middel van een alarm zal de eindtijd worden aangegeven.
▪ Husselen wordt vervangen door doordraaien met de klok mee, zodat clustering van mensen wordt voorkomen. In de zaal zal het rouleringsschema worden opgehangen Tevens worden de banen genummerd voor het overzicht.
▪ Tijdens de enkelpotjes blijven de spelers op het veld tot het wisselen. Zorg er dus voor dat je flesje (s) water / handdoek bij het speelveld liggen.
▪ De douches en kleedruimten kunnen niet gebruikt worden. De bar is niet open.
o De speelavonden worden verdeeld in 2 tijdsblokken waarop kan worden ingeschreven via '' datumprikker ''.
o Tijdsblok 1: 20:00 - 21:25 uur
o Tijdsblok 2: 21:35 - 23:00 uur
▪ Verzoek is hierbij niet te vroeg te komen, dit biedt spelers uit het eerste blok de mogelijkheid om te vertrekken de spelers van het 2e tijdsblok arriveren. ▪ Leden kunnen zich voorlopig inschrijven voor beide tijdsblokken. Let op: inschrijving betekent niet automatisch ook de mogelijkheid tot spelen. Er is ruimte voor 16
spelers, bij meer aanmeldingen zal er in overleg met de speler geschoven worden in het tijdsblok / speeldata. Krijg je geen bericht vanuit de organisatie dan kan je komen. Indien blijkt dat er toch heel veel animo is, zullen we de regel dat je mag
inschrijven voor 2 tijdsblokken herzien.
▪ Tijdens beide tijdsblokken zal er iemand van het bestuur / de organisatie aanwezig zijn om de avond in goede banen te lijden.
▪ Inschrijven is niet vrijblijvend aangezien de plek van een ander wordt ingenomen.
▪ Op komen dagen zonder inschrijving wordt niet geaccepteerd.
o De datumprikker wordt in eerste instantie voor 4 weken ingericht: 21, 28 oktober. 4 en 11 november.
o Deze datumprikker zal per mail gestuurd worden. Laat op; Geef je keuze uiterlijk de maandag vóór de te spelen avond door zodat we nog tijd hebben om leden te zien indien schuiven noodzakelijk is. Niet de optie 'misschien' te gebruiken, weet je het nog niet? vul dan nog niet eens 'nee' in, je kunt dit altijd nog aanpassen.
Heb je nog vragen over dit beleid dan zijn we bereid die te beantwoorden, Verzoek ik dan wel om dit niet op de speelavond te doen. Wij zijn bereikbaar per mail of telefoon.
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. document.getElementById('cloak6638ff99d3e784a98e4ea23ec7c45378').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy6638ff99d3e784a98e4ea23ec7c45378 = 'serenity82' + '@'; addy6638ff99d3e784a98e4ea23ec7c45378 = addy6638ff99d3e784a98e4ea23ec7c45378 + 'zeelandnet' + '.' + 'nl'; var addy_text6638ff99d3e784a98e4ea23ec7c45378 = 'serenity82' + '@' + 'zeelandnet' + '.' + 'nl';document.getElementById('cloak6638ff99d3e784a98e4ea23ec7c45378').innerHTML += ''+addy_text6638ff99d3e784a98e4ea23ec7c45378+''; (Mirella) of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. document.getElementById('cloak9031109e135c58d3bdc20bab292e5b52').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy9031109e135c58d3bdc20bab292e5b52 = 'bosman30' + '@'; addy9031109e135c58d3bdc20bab292e5b52 = addy9031109e135c58d3bdc20bab292e5b52 + 'zeelandnet' + '.' + 'nl'; var addy_text9031109e135c58d3bdc20bab292e5b52 = 'bosman30' + '@' + 'zeelandnet' + '.' + 'nl';document.getElementById('cloak9031109e135c58d3bdc20bab292e5b52').innerHTML += ''+addy_text9031109e135c58d3bdc20bab292e5b52+''; (Eugenie) Tel: 06 11 29 26 24 (Mirella, graag alleen bellen of appen in de avonduren ivm werk overdag)
Bijlage:
Toegevoegd op: 16 september 2020, door: Jeroen Berben
Corona- protocol
BC den Ossaert
De volgende basisregels ter bestrijding van het Coronavirus zijn nog steeds van kracht :
- heeft u klachten: blijf thuis en laat u zo snel mogelijk testen;
- ben je 18 jaar en ouder: houd 1,5 meter afstand van anderen;
- was vaak uw handen, juist ook voor en na een bezoek aan sportlocatie;
- schud geen handen;
- vermijd plekken en reis zoveel mogelijk buiten de spits.
- sporters kunnen worden geweigerd of naar huis worden gestuurd tijdens de
training, vrije speelavond of competitie bij (vermoeden) van klachten, zoals
neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid,
verhoging, of koorts en / of verhogend verlies van reuk of smaak;
De regel is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt.
Maar voor de sportsector is een uitzondering gemaakt om in de sport en spelsituaties waar dit niet mogelijk is de 1,5 meter afstand tijdelijk / zo kort mogelijk los te laten.
Eén van de belangrijke adviezen om de verspreiding van het nieuwe coronavirus te voorkomen is om de hygiënerichtlijnen te volgen.
Specifiek voor het beoefenen van onze sport in de Zuidhal van Den Dullaert hieronder nog enkele specifieke regels.
1. De kleedkamers en toiletten van de sportaccommodatie zijn opengesteld. Voor 18 jaar en ouder geldt, houd hierbij de 1,5 meter afstand. Zowel bij in de dames als de heren kleedkamer zijn er 2 douches ter beschikking .
2. In de sporthale en kleedkamers dient 1,5 meter afstand tot elkaar gerealiseerd te worden.
3. Voor alle leeftijdsgroepen geldt dat zij normaal spelcontact mogen hebben. Tijdens trainingen en wedstrijden hoeft geen 1,5 meter afstand te worden gehouden als het voor de sport noodzakelijk is. Dit houdt in dat ook de dubbelspel variant beoefend kan worden. Voorafgaand en na afloop van de sportbeoefening dienen sporters van 18 en ouder wél 1,5 meter afstand tot elkaar te houden, waaronder in de kleedkamers en in de kantines.
4. Netten worden normaliter door 1 of 2 personen voor de speelavond / middag opgezet. Tijdens het spel raakt u de netten niet of zo weinig mogelijk aan.
5.Overig trainingsmateriaal zoals dopjes, pylonen en dergelijke wordt door de trainer zelf neergelegd of –gezet, spelers blijven er zo veel als mogelijk met de handen vanaf .
6. Iedereen gebruikt alleen zijn eigen racket (s)
7. Shuttles worden door de vereniging bewaard, voor de jeugd en senioren zijn er aparte shuttles (dus gebruik 1 keer per week dezelfde shuttles)
8. Nieuwe shuttles worden per koker gepakt. Shuttles die over blijven in de koker worden bewaard en de koker wordt gemerkt tot de training van de opvolgende week.
9. Shuttles worden zo min mogelijk met de hand aangeraakt, gebruik zo veel als mogelijk het racket hiervoor.
10. Bij binnenkomst in de zaal naam en telefoonnummer nieteren op een lijst en daarna handen desinfecteren.
11. In de zaal is een desinfectiepompje beschikbaar om het desinfecteren van de handen mogelijk te maken zonder de zaal onnodig te verlaten
12. Zorg ervoor dat je buiten de aanbevolen sport gerelateerde contactmomenten geen fysiek contact hebt zoals bij het vieren van een overwinnings-moment en tijdens een wissel
Laten we met zijn allen ervoor zorgen dat we het virus onder controle houden zodat we het gehele seizoen kunnen badmintonnen!
Toegevoegd op: 26 juli 2020, door: Jeroen Berben
Hulst, 26 juli 2020
Beste leden van BC den Ossaert,
Door de versoepelende coronamaatregelen is het weer mogelijk om samen te kunnen badmintonnen.
Vorig seizoen is helaas abrupt tot een einde gekomen, maar als tegemoetkoming bieden wij jullie de mogelijkheid om de gehele maand augustus gratis te komen spelen! We hebben namelijk Microfil B.V. bereidt gevonden om ons gratis de zaal ter beschikking te stellen ter compensatie van de uitgevallen speeldagen van afgelopen seizoen.
Dit betekent dat er in augustus de volgende speeldagen zijn:
van 16:00 – 18:00 uur. Alle jeugdleden zijn twee uur lang welkom.
Er wordt geen training gegeven in de maand augustus. Leden kunnen de gehele tijd benutten om ‘’vrij te spelen’’. Op beide dagen hebben we, dus ook bij de jeugd, acht velden tot onze beschikking, dus er zou plaats genoeg moeten zijn.
Uiteraard blijven de coronamaatregelen van kracht en worden wij geacht deze op te volgen. De coronamaatregelen die voor ons van toepassing zijn:
Ieder lid die aanwezig is, is zelf verantwoordelijk voor het juist naleven van de coronamaatregelen. Spreek indien nodig een ander hier op aan.
Tot slot, zijn wij blij om te kunnen mededelen dat we weer mogen badmintonnen en kijken er naar uit om jullie te ontvangen.
Namens het bestuur van B.C. den Ossaert
De voorzitter Jeroen Berben
Toegevoegd op: 06 juni 2020, door: Jeroen Berben
Planning seizoen 2020-2021 van BC den Ossaert